Prvi hrvatski serijski automobil zove se Rimac Nevera. Ponos Rimac Automobila, drugog hrvatskog startupa jednoroga, električni bolid, koji se u razvoju zvao C_Two, dobio je 1. lipnja svoje produkcijsko ime pod kojim će se prodavati kupcima. Rimčeva Nevera brža je od Formule 1 i proizvest će ih se serijski točno 150.
Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Automobil kaže da je to automobil koji je sanjao prije deset godina kad je krenuo na ovo, kako ga opisuje, ‘nemoguće’ putovanje.
- Sav naš naporan rad rezultirao je Neverom - našim hiperautomobilom koji obara rekorde - kaže Rimac.
Dodaje da je ovo automobil stvoren da nadmaši sve i podigne ljestvicu, da podigne standarde za automobile visokih performansi.
- Ne samo u performansama, nego i kao zaokruženi, izbalansirani automobil za cestu. Kad smo prvi put predstavili C_Two, postavili smo izuzetno visoke ciljeve. Ali smo od početka tražili načine kako da ih nadmašimo - kaže Rimac.
Rimac Automobili premijerno su predstavili radnu verziju Nevere u Ženevi 2018. godine. Dvije godine kasnije hrvatski proizvođač električnih hiperautomobila planirao je predstaviti proizvodnu verziju automobila, ali ga je u tome omela pandemije zbog kojeg je Geneva Motor Show 2020. bio otkazan.
U posljednjih godinu dana Rimac Automobili su proveli svjetsku homologaciju svog vozila. U procesu su polupali nekoliko razvojnih modela, poznatih pod imenom C_Two, kako bi se provjerila njegova sigurnost i kako bi dobili sve potrebne dozvole da se automobil može registrirati i sigurno voziti diljem svijeta.
- Proizvest ćemo samo 150 primjeraka Nevere, pri čemu je svaki automobil proizveden u Hrvatskoj, motiviran strašću cijelog tima prema automobilima - kaže Rimac.
Iako se nagađalo da bi cijena Nevere mogla biti 1,7 milijuna eura ili 2 milijuna dolara što je u domaćoj valuti 12,8 milijuna kuna, hrvatski startup objavio je da će kupci Neveru dobiti za 2 milijuna eura ili 2,45 milijuna dolara, odnosno okruglo 15 milijuna kuna.
Rimčevo serijsko vozilo ima čak 1914 konjskih snaga. Nevera razvija najveću brzinu od 412 kilometara na sat i do 100 km/h ubrzava za fantastičnih 1,97 sekundi. Do pune brzine dolazi za manje od deset sekundi (8,6 sekundi).
Za razliku od konkurencije, s Rimčevim se serijskim, cestovnim bolidom bez problema može stići od Zagreba do Dubrovnika na jednom punjenju. Može se stići i od Zagreba do Münchena, Zagreba do Milana, a jedino ćete ako idete u Sofiju u Bugarskoj morati kojih sto kilometara prije cilja pronaći stanicu za punjenje.
Autonomija mu je čak 650 kilometara!
Nije to neobično kad su upravo baterije koje se proizvode u Svetoj Nedelji jedan od tehnološki najnaprednijih proizvoda Rimac Automobila i ujedno jedan od najtraženijih.
Mate Rimac je od novog vozila uistinu se potrudio stvoriti hrvatski proizvod. U automobilskoj industriji, naime, nemoguće je da jedna tvrtka proizvede sve dijelove za vozila i stoga ima kooperante, a kod Rimca to je niz hrvatskih kompanija.
Tako se stakla za vozilo proizvode u Lipik Glasu, vatrogasni aparat dolazi iz Pastora, a u lancu vrijednosti još je dvadesetak tvrtki, među kojima su Ferometal, Strojopromet, Tomić & Co. i Tehno Hidraulika.
Rimac Automobili planiraju proizvoditi svoje prvo serijsko vozilo u tvornici u sklopu kampusa u Svetoj Nedelji.
Prije nego on bude gotov, koristit će dvije lokacije na zapadu grada Zagreba, na Jankomiru, gdje su od početka ove godine počeli useljavati. Taj novi poslovni prostor na Jankomiru trenutačno zauzima 4400 kvadrata u poslovnoj zgradi preko puta City Centra One West. Druga lokacija je proizvodna i prostire se na 25.000 kvadrata.
Mate Rimac najavio je u razgovoru za Bloomberg da će proizvodni kapacitet biti 100 vozila godišnje.
Perspektive radi, uspije li prodati cijeli kapacitet, to znači da će nova tvornica Rimac Automobila tvrtki nositi prihod od 200 milijuna dolara godišnje.
Usporedbe radi, tvrtka Mate Rimca je 2019. imala prihod od 23 milijuna eura i dobit od 1,4 milijuna eura.
To, dakako, ne uključuje ostale segmente poslovanja, jer Rimac osim R&D aktivnosti planira i tvornicu baterija. Razvoj i proizvodnja baterija za Rimca je još veći posao od proizvodnje vozila, a bit će još veći otkako je njegova tvrtka krajem siječnja službeno postala dio novog industrijskog konzorcija na razini EU za razvoj baterija.
Rimac Automobili time su postali jedna od ključnih tvrtki u novom EU ekosustavu za baterije teškom 22 milijarde kuna, a u njemu su uz Rimac Automobile i Tesla Elona Muska, zatim BMW, AVL, austrijska VARTA i češki ZTS VaV.
- Iz tvornice Rimac neće izaći dvije jednake Nevere, jer kupci mogu birati iz širokog raspona dizajna i materijala po mjeri. Uz vrhunski individualni program personalizacije, Rimac će svoj glavni model ponuditi u raznim izdanjima: GT, Signature, Timeless ili Bespoke model po mjeri - zaključuju u Rimac Automobilima.